Новини
- Головна
- Новини
- Громадська участь не для “галочки”. У Любомлі посадовці вчились ефективно залучати жителів до прийняття рішень
Громадська участь не для “галочки”. У Любомлі посадовці вчились ефективно залучати жителів до прийняття рішень
Пн, 03.11.25Як якісно та ефективно залучати громадян до вирішення проблем у громаді? Як перебороти недовіру жителів? Що для цього необхідно зробити?
Відповіді на ці питання шукали посадовці Любомльської міської ради на тренінгу “Формула довіри: як посадовцю налагодити ефективний діалог з громадою”. Навчання організував Волинський Інститут Права за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”.
У тренінгу взяли участь 11 працівників Любомльської міської ради з різних департаментів.

Розпочали зі знайомства та короткого лікбезу. Тренер – керівник Громадянської мережі ОПОРА у Рівненській області Андрій Токарський – розповів про рівні громадської участі та пояснив на прикладах, як вони працюють.
Він запропонував учасникам відповісти на декілька запитань, зокрема, яку користь громадська участь може принести для громади та які основні перешкоди заважають владно-громадській співпраці. Учасники висловлювали свої думки, дискутували та пропонували варіанти, як долати виклики.
Андрій Токарський детально пояснив, що робить залучення справді дієвим. Розповів, чому важливо якісно інформувати жителів, проводити навчання з використання інструментів участі.
“Навчіть людей конструктивно доносити пропозиції. Писати петиції не про пенсії, бо це не сфера компетенції місцевої ради, а ті петиції, які зможуть змінити громаду на краще”, – закликав він.

Також він наголосив на необхідності зберігати інклюзивний підхід, який дасть змогу кожному жителю відчути, що його думка важлива.
“Уявіть: міська рада організовує звіт голови на 9 ранку. У вас у цей час достатньо клопотів, початок робочого дня, а вам кажуть – приходьте у цей час в міську раду, послухаєте звіт. Велика ймовірність, що в цьому випадку ніхто не прийде. Це не про залучення громадськості, це про формальність”, – зауважив Андрій Токарський.
Окремо учасники занурились у тему побудови якісної комунікації.
“Комунікація – це про системний процес. Важливо розуміти, з ким ми комунікуємо. Якщо ми надали інформацію “всім” – значить, не надали її нікому. Якщо рада хоче, щоб на зустріч прийшов бізнес, варто задуматись, чи він прийде лише після публікації анонсу на сайті?” – зауважив він.

Після теорії учасники перейшли до практики та у групах напрацьовували різні механізми залучення громадськості. Перша група думала, як разом можна облаштувати у громаді цивільне укриття, друга – про дієві практики обміну ідеями між жителями і владою (наприклад, спільні “прогулянки в парку” за кавою), третя – про організацію ямкового ремонту дороги спільними зусиллями.
Учасники підсумували, що нові знання вони обов’язково використовуватимуть у подальшій роботі.
“Такі зустрічі дають надію, ведуть до розуміння, що необхідно правильно комунікувати та чути одне одного. Я зрозуміла, що влада повинна левову частину відповідальності за ці процеси має брати на себе”, – зазначила учасниця навчання Ольга Романська.
“Зустріч була цікава. Нові знання хочеться практикувати і реалізовувати. Застосуємо їх під час напрацювання статуту”, – додала ще одна учасниця Віра Склянчук.
Додамо, що робоча група вже розпочала працювати над першими розділами проєкту статуту Любомльської громади. Наступна зустріч групи відбудеться незабаром.

Матеріал підготовлено за підтримки Міжнародного Фонду «Відродження». Матеріал представляє позицію авторів і не обов’язково відображає позицію Міжнародного фонду «Відродження».
Підписуйтесь на наші соцмережі:
Facebook: https://www.facebook.com/VolynskyyInstytutPrava
Instagram:
https://www.instagram.com/vol.vip/
Telegram: