News

Як волинські депутати і посадовці «знання гострили»

Thu, 30.12.21

Хтось колись з мудрих порівняв знання із зброєю. І мова не лише про те, що чим більше людина обізнана, тим кращих результатів досягає. Щоб знання добре служили, їх також треба доглядати, плекати і, так би мовити, гострити. Саме цим і займалися депутати і посадовці Шацької та Старовижівської селищних рад під час тренінгів «Взаємодія з населенням, як основа розвитку громади. Форми та інструменти залучення жителів, особливо периферійних громад, у процеси прийняття рішень».

«Щоб бути фаховим депутатом чи посадовцем місцевого самоврядування, треба не лише хороша практика, а й теоретичні знання. Оскільки різноманітні профільні навчання у містечках, селищах чи селах відбуваються рідко, то організовані нами тренінги були потрібними і важливими», – зазначає керівниця Волинського Інституту Права Ірина Гайдучик.

Про актуальність цих заходів свідчить й активність їх учасників. Хоча цікавили їх  різні теми, все ж можна визначити 3 ЧаПи (часті питання), що звучали і в Старій Вижві, і в Шацьку. А саме:

1. На яких засіданнях колегіальних органів влади мають право бути присутніми громадяни?

Законом України «Про доступ до публічної інформації» передбачено право доступу громадян до засідань колегіальних суб’єктів владних повноважень. Сесія місцевої ради складається із пленарного засідання та засідань постійних комісій ради. Відповідно до вже згадуваного закону, вільний доступ громадян має бути забезпечений в обох випадках. Те саме стосується і засідань виконавчого комітету.

2. Як правильно організувати оприлюднення публічної інформації на офіційному веб-сайті ради?

Законодавство містить певні вимоги щодо оприлюднення публічної інформації на веб-сайтах органів влади:

  • цей Інтернет ресурс має бути  офіційним і про це має свідчити відповідне рішення, що прийняла рада;
  • під час публікації інформації слід вказати дату її оприлюднення і, в разі потреби, дату оновлення інформації;
  • для інформації, яка підлягає обов’язковому оприлюдненню, зазначені конкретні терміни. Наприклад, частина 3 статті 15 Закону «Про доступ до публічної інформації» передбачає, що проєкти рішень органів місцевого самоврядування, повинні оприлюднюватись не пізніш як за 10 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

3. Чим громадські слухання відрізняються від громадських обговорень?

   Громадські слухання є інструментом прямої демократії і їх рішення підлягають обов’язковому розгляду органами місцевого самоврядування. Громадські слухання є в першу чергу правом громади заслуховувати посадовців та виборних осіб. Натомість, рішення громадських обговорень не мають чітких правових наслідків, а форма їх проведення визначається організаторами.

  «Як зазначали самі учасники цих тренінгів, навчання були для них корисними. Адже одне – самому читати цю інформацію, а зовсім інше чути детальне  її роз’яснення від фахівців. Тому, раді, що допомогли депутатам і посадовцям Шацької та Старовижівської громад стати кращими і більш професійними», – ділиться своїми враженнями Ірина Гайдучик.

Довідково:

Матеріал підготовлено за підтримки Європейського Союзу та Міжнародного Фонду «Відродження» в межах грантового компоненту проєкту EU4USociety. Матеріал відображає позицію авторів і не обов’язково відображає позицію Міжнародного фонду «Відродження» та Європейського Союзу».

News

Wed, 20.11.24
Налагодити співпрацю з громадськістю. У Турійську відбувся тренінг для працівників селищної ради

Учасники тренінгу дізнались більше про рівні громадської участі, а також про те, як ефективно впроваджувати у громаді інструменти локальної демократії.

Fri, 11.10.24
У Турійську та Камені-Каширському відбулися діалогові зустрічі

Представники влади, активні жителі та молодь вчилися спільно вирішувати проблеми у громаді. А ще – багато говорили про владно-громадську співпрацю та те, як її можна покращити.

Wed, 02.10.24
Як бути актуальними і йти в ногу з часом? Ми поговорили про це з п'ятьма керівниками громадських організацій Волині і Рівненщини

П'ятеро наших грантерів поміркували над тим, яким чином громадські організації повинні шукати актуальні теми для роботи, як співпрацювати з владою навіть попри її недовіру та які теми для проєктів станом на 2024 рік є найбільш важливими та актуальними.

Tue, 24.09.24
Зберегти Україну і зберегти демократію. Про що говорили на форумі «Дії творять зміни»

Волинський Інститут Права організував міжрегіональний форум «Дії творять зміни» у Луцьку. Понад сто учасників, серед яких представники громадського сектору, влади та донорських структур говорили про роль інститутів громадянського суспільства у розвитку та відбудові України.

Wed, 18.09.24
«Молодь відчула, що потрібна своїй громаді». Наші грантери проадвокували створення молодіжних рад у двох громадах

У рамках проєкту наші грантери, ГО «Центр суспільного розвитку та ініціатив», працювали над налагодженням продуктивної співпраці між владою та молоддю Цуманської та Шпанівської громад.

Fri, 13.09.24
Проєкт «Жінки лідерки». Як на Волині працюють над активним залученням жінок до творення змін у громадах

Наші грантери, ГО «Молодіжний простір “Тандем”», проводили навчання та тренінги для жінок-лідерок у чотирьох громадах Волині. За підсумками цих тренінгів були створені Координаційні ради з гендерних питань.

Mon, 09.09.24
Змінити суспільство через соціальні ініціативи. Як у Нововолинську розвивають соцпідприємництво

Наші грантери, ГО «Агенція регіонального розвитку Прибужжя», проадвокували прийняття оновленої Програму підтримки бізнесу, яка повинна стати опорою у розбудові соцпідприємництва в Нововолинській громаді.

Fri, 06.09.24
Рівні права для жінок та чоловіків. Як у Здолбунові працюють над темою гендерної рівності

Завдяки адвокаційному гранту ГО «Жінки в громаді» провела ряд заходів у Здолбунівській громаді на тему гендерної рівності, а також проадвокатувала створення Координаційної ради з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.