News

Гра в довгу. У Рівному активісти вчилися ефективної комунікації в адвокаційних кампаніях

Thu, 21.12.23

На початку 2000-х у світ вийшов фільм Крістофера Нолана «Мементо». Це стрічка про чоловіка, який має незвичну амнезію – щоранку прокидається, не пам'ятаючи попереднього дня. Сіль цієї історії в тому, що герой розслідує вбивство своєї дружини і щоб не забути знахідки попереднього дня – залишає собі записки, а найважливіші «зачіпки», аби точно не втрати їх, витатуйовує на собі. 

Сашко Кульчицький, директор Відділу комунікацій Міжнародного фонду «Відродження», вже понад 10 років у професії і має чимало успішних кейсів. Він розповів учасникам Школи адвокації Волинського Інституту Права про найважливіші, на його думку, правила комунікації в адвокаційних кампаніях. Як і герой «Мементо», комунікаційники повинні  ці правила закарбувати, щоб ніколи не забувати про них. 

Отже, «татуювання», які повинен мати комунікаційник: 

  • Не нашкодь. Комунікацію потрібно проводити таким чином, щоб не завдати нікому болю чи неприємностей. Вона не повинна читатись двояко. Необхідно розуміти, яка кінцева мета того чи того повідомлення, яке ми транслюємо.
  • Комунікація – не реклама, а інструмент досягнення цілей. Завжди потрібно пам'ятати, що пріоритетом повинна бути мета проєкту, а не охоплення чи медійність.
  • Спільнота. Адвокація – це мистецтво створювати коаліції. Потрібно шукати точки дотику людей, співпадіння інтересів і гуртувати їх разом, дослухатися і при цьому керувати цим процесом.
  • Співпраця понад усе. Ваші інтереси можуть співпадати з інтересами поганців – це нормально. Якщо ці поганці можуть допомогти в досягненні цілі, то чому б і ні?
  • Доступність. Комунікувати потрібно максимально просто, людською мовою і розжовуючи усе, як п’ятикласникам.
  • Будьте гнучким. Навіть найдосконаліші плани і стратегії часом потребують змін через непередбачувані виклики. Не варто боятися адаптовувати їх. Головне, якщо у вас ґрантовий проєкт, комунікуйте про ці зміни з донорами.
  • Креатив. Дійте нестандартно, будьте помітними, використовуйте інфоприводи і можливості на повну.
  • Комунікація – це гра в довгу. Не варто очікувати супер-швидких результатів. Якісь ефекти можуть стати помітними тоді, коли ви вже не чекаєте. 
  • Наслідки. Гра не закінчується після звітування за проєктом. Потрібно стежити за результатом, підтримувати та розширювати його вплив.

Майже всі ці «татуювання» актуальні для будь-якої комунікаційної кампанії, а не лише адвокації, однак, оскільки тренінг відбувався в рамках Школи адвокації, то й акцент поставлений був відповідно.

Впродовж дводенного навчання учасники дізналися про те, як ефективно комунікувати з аудиторією, які канали для цього варто використовувати, як журналістів перетягнути на свій бік і що робити в разі кризи. Усі ці знання закріплювали на практиці.

Окрему увагу тренер зосередив на соціальних мережах, які нині є одним із головних майданчиків для спілкування зі стейкхолдерами. Сашко розповів про алгоритми, охоплення, стиль, формат і «гачки», які допоможуть стати помітнішими.

Вже зовсім скоро учасники тренінгу зможуть реалізувати здобуті знання на практиці, адже організатори до кінця року обіцяють оголосити конкурс малих ґрантів для адвокаційних проєктів організацій з Волинської та Рівненської областей.


Навчання організовує Волинський Інститут Права в рамках проєкту «Посилення стійкості та підвищення професійної спроможності локальних інститутів громадянського суспільства в територіальних громадах Волинської та Рівненської області», що реалізовує Волинський Інститут Права за підтримки Національного фонду на підтримку демократії (NED).

News

Thu, 09.10.25
Інформування, соцзахист та молодь. Про що говорили учасники діалогової зустрічі у Маневичах

Участь у заході взяли 20 жителів Маневицької громади: представники місцевої ради, громадського сектору, працівники освіти.

Tue, 07.10.25
Діалог у форматі “світового кафе”: у Любомлі відбулась зустріч влади та жителів

На діалоговій зустрічі учасники вчились разом вирішувати важливі для громади проблеми.

Wed, 01.10.25
Ми визначили 5 переможців конкурсу мінігрантів. Розповідаємо про кожного з них

Впродовж 4 місяців наші грантери реалізовуватимуть свої ініціативи, розвиваючи громади Волині та Рівненщини. Як? Читайте у матеріалі.

Mon, 29.09.25
Два дні обміну досвідом. Ми організували стаді-тур на Львівщину для громадських організацій

15 учасників з Волині і Рівненщини мали змогу познайомитись з колегами з Львівщини та надихнутись новими ідеями.

Thu, 18.09.25
У Іваничах вчились залучати жителів до спільного прийняття рішень

Участь у тренінгу взяли члени робочої групи, що розробляє План громадського залучення у процес формування та реалізації місцевої політики у Іваничівській громаді.

Mon, 21.07.25
Мислити не проблемами, а рішеннями. У Луцьку відбулось навчання з адвокації для активістів та посадовців

У матеріалі розповідаємо, яким був другий модуль нашої Школи участі та взаємодії.

Tue, 15.07.25
Партнерство заради змін: розпочинаємо новий проєкт задля посилення співпраці влади та громадського сектору

Мета проєкту – посилити взаємодію між громадянським суспільством, експертами та місцевою владою, а також сприяти впровадженню принципів належного врядування, народовладдя та підзвітності.

Fri, 11.07.25
Досліджуємо стан владно-громадської співпраці у Любомльській та Маневицькій громадах: навіщо це потрібно

У громадах провели фокус-групові дослідження, а також до 20 липня триває онлайн-анкетування.