News

Гра в довгу. У Рівному активісти вчилися ефективної комунікації в адвокаційних кампаніях

Thu, 21.12.23

На початку 2000-х у світ вийшов фільм Крістофера Нолана «Мементо». Це стрічка про чоловіка, який має незвичну амнезію – щоранку прокидається, не пам'ятаючи попереднього дня. Сіль цієї історії в тому, що герой розслідує вбивство своєї дружини і щоб не забути знахідки попереднього дня – залишає собі записки, а найважливіші «зачіпки», аби точно не втрати їх, витатуйовує на собі. 

Сашко Кульчицький, директор Відділу комунікацій Міжнародного фонду «Відродження», вже понад 10 років у професії і має чимало успішних кейсів. Він розповів учасникам Школи адвокації Волинського Інституту Права про найважливіші, на його думку, правила комунікації в адвокаційних кампаніях. Як і герой «Мементо», комунікаційники повинні  ці правила закарбувати, щоб ніколи не забувати про них. 

Отже, «татуювання», які повинен мати комунікаційник: 

  • Не нашкодь. Комунікацію потрібно проводити таким чином, щоб не завдати нікому болю чи неприємностей. Вона не повинна читатись двояко. Необхідно розуміти, яка кінцева мета того чи того повідомлення, яке ми транслюємо.
  • Комунікація – не реклама, а інструмент досягнення цілей. Завжди потрібно пам'ятати, що пріоритетом повинна бути мета проєкту, а не охоплення чи медійність.
  • Спільнота. Адвокація – це мистецтво створювати коаліції. Потрібно шукати точки дотику людей, співпадіння інтересів і гуртувати їх разом, дослухатися і при цьому керувати цим процесом.
  • Співпраця понад усе. Ваші інтереси можуть співпадати з інтересами поганців – це нормально. Якщо ці поганці можуть допомогти в досягненні цілі, то чому б і ні?
  • Доступність. Комунікувати потрібно максимально просто, людською мовою і розжовуючи усе, як п’ятикласникам.
  • Будьте гнучким. Навіть найдосконаліші плани і стратегії часом потребують змін через непередбачувані виклики. Не варто боятися адаптовувати їх. Головне, якщо у вас ґрантовий проєкт, комунікуйте про ці зміни з донорами.
  • Креатив. Дійте нестандартно, будьте помітними, використовуйте інфоприводи і можливості на повну.
  • Комунікація – це гра в довгу. Не варто очікувати супер-швидких результатів. Якісь ефекти можуть стати помітними тоді, коли ви вже не чекаєте. 
  • Наслідки. Гра не закінчується після звітування за проєктом. Потрібно стежити за результатом, підтримувати та розширювати його вплив.

Майже всі ці «татуювання» актуальні для будь-якої комунікаційної кампанії, а не лише адвокації, однак, оскільки тренінг відбувався в рамках Школи адвокації, то й акцент поставлений був відповідно.

Впродовж дводенного навчання учасники дізналися про те, як ефективно комунікувати з аудиторією, які канали для цього варто використовувати, як журналістів перетягнути на свій бік і що робити в разі кризи. Усі ці знання закріплювали на практиці.

Окрему увагу тренер зосередив на соціальних мережах, які нині є одним із головних майданчиків для спілкування зі стейкхолдерами. Сашко розповів про алгоритми, охоплення, стиль, формат і «гачки», які допоможуть стати помітнішими.

Вже зовсім скоро учасники тренінгу зможуть реалізувати здобуті знання на практиці, адже організатори до кінця року обіцяють оголосити конкурс малих ґрантів для адвокаційних проєктів організацій з Волинської та Рівненської областей.


Навчання організовує Волинський Інститут Права в рамках проєкту «Посилення стійкості та підвищення професійної спроможності локальних інститутів громадянського суспільства в територіальних громадах Волинської та Рівненської області», що реалізовує Волинський Інститут Права за підтримки Національного фонду на підтримку демократії (NED).

News

Tue, 04.02.25
У Турійську відбувся тренінг для активних жителів «Як я можу впливати?»

У заході взяли участь 15 учасників та учасниць, які хочуть більше знати про те, як працює місцеве самоврядування та який вклад жителі можуть вносити у розвиток своєї громади.

Fri, 31.01.25
Як ми можемо впливати на зміни у громаді? У Камені-Каширському відбувся тренінг для активних жителів

Тренер Андрій Токарський розповів учасникам, як функціонує місцеве самоврядування, як використовувати інструменти громадської участі та як за допомогою них впливати на зміни у громаді

Wed, 15.01.25
Волинський Інститут Права за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА» розпочинає новий проєкт у 10 громадах Рівненщини

Мета проєкту – зміцнити механізми співпраці між владою та громадськістю, покращити владно-громадську взаємодію та впровадити ефективні інструменти громадської участі.

Fri, 03.01.25
Топ-5 ініціатив Волинського Інституту Права у 2024 році

У підсумковому матеріалі ми підбиваємо підсумки зробленого у 2024 році та розповідаємо про успішні ініціативи, впроваджені Волинським Інститутом Права.

Mon, 23.12.24
Яким чином жителі громад можуть долучатись до боротьби з корупцією

Спільно з нашими партнерами, мережею UPLAN, зібрали перелік простих рекомендацій, як зменшити корупцію в наших громадах і проаналізували, що робить місцева влада на Волині у цьому напрямку.

Thu, 12.12.24
У Камені-Каширському працівники місцевого самоврядування вчились покращувати владно-громадську взаємодію

Тренер Андрій Токарський розповів учасникам про основні принципи залучення та активізації громадян, а також як ефективно використовувати інструменти громадської участі.

Wed, 20.11.24
Налагодити співпрацю з громадськістю. У Турійську відбувся тренінг для працівників селищної ради

Учасники тренінгу дізнались більше про рівні громадської участі, а також про те, як ефективно впроваджувати у громаді інструменти локальної демократії.

Fri, 11.10.24
У Турійську та Камені-Каширському відбулися діалогові зустрічі

Представники влади, активні жителі та молодь вчилися спільно вирішувати проблеми у громаді. А ще – багато говорили про владно-громадську співпрацю та те, як її можна покращити.