Новини

Гра в довгу. У Рівному активісти вчилися ефективної комунікації в адвокаційних кампаніях

Чт, 21.12.23

На початку 2000-х у світ вийшов фільм Крістофера Нолана «Мементо». Це стрічка про чоловіка, який має незвичну амнезію – щоранку прокидається, не пам'ятаючи попереднього дня. Сіль цієї історії в тому, що герой розслідує вбивство своєї дружини і щоб не забути знахідки попереднього дня – залишає собі записки, а найважливіші «зачіпки», аби точно не втрати їх, витатуйовує на собі. 

Сашко Кульчицький, директор Відділу комунікацій Міжнародного фонду «Відродження», вже понад 10 років у професії і має чимало успішних кейсів. Він розповів учасникам Школи адвокації Волинського Інституту Права про найважливіші, на його думку, правила комунікації в адвокаційних кампаніях. Як і герой «Мементо», комунікаційники повинні  ці правила закарбувати, щоб ніколи не забувати про них. 

Отже, «татуювання», які повинен мати комунікаційник: 

  • Не нашкодь. Комунікацію потрібно проводити таким чином, щоб не завдати нікому болю чи неприємностей. Вона не повинна читатись двояко. Необхідно розуміти, яка кінцева мета того чи того повідомлення, яке ми транслюємо.
  • Комунікація – не реклама, а інструмент досягнення цілей. Завжди потрібно пам'ятати, що пріоритетом повинна бути мета проєкту, а не охоплення чи медійність.
  • Спільнота. Адвокація – це мистецтво створювати коаліції. Потрібно шукати точки дотику людей, співпадіння інтересів і гуртувати їх разом, дослухатися і при цьому керувати цим процесом.
  • Співпраця понад усе. Ваші інтереси можуть співпадати з інтересами поганців – це нормально. Якщо ці поганці можуть допомогти в досягненні цілі, то чому б і ні?
  • Доступність. Комунікувати потрібно максимально просто, людською мовою і розжовуючи усе, як п’ятикласникам.
  • Будьте гнучким. Навіть найдосконаліші плани і стратегії часом потребують змін через непередбачувані виклики. Не варто боятися адаптовувати їх. Головне, якщо у вас ґрантовий проєкт, комунікуйте про ці зміни з донорами.
  • Креатив. Дійте нестандартно, будьте помітними, використовуйте інфоприводи і можливості на повну.
  • Комунікація – це гра в довгу. Не варто очікувати супер-швидких результатів. Якісь ефекти можуть стати помітними тоді, коли ви вже не чекаєте. 
  • Наслідки. Гра не закінчується після звітування за проєктом. Потрібно стежити за результатом, підтримувати та розширювати його вплив.

Майже всі ці «татуювання» актуальні для будь-якої комунікаційної кампанії, а не лише адвокації, однак, оскільки тренінг відбувався в рамках Школи адвокації, то й акцент поставлений був відповідно.

Впродовж дводенного навчання учасники дізналися про те, як ефективно комунікувати з аудиторією, які канали для цього варто використовувати, як журналістів перетягнути на свій бік і що робити в разі кризи. Усі ці знання закріплювали на практиці.

Окрему увагу тренер зосередив на соціальних мережах, які нині є одним із головних майданчиків для спілкування зі стейкхолдерами. Сашко розповів про алгоритми, охоплення, стиль, формат і «гачки», які допоможуть стати помітнішими.

Вже зовсім скоро учасники тренінгу зможуть реалізувати здобуті знання на практиці, адже організатори до кінця року обіцяють оголосити конкурс малих ґрантів для адвокаційних проєктів організацій з Волинської та Рівненської областей.


Навчання організовує Волинський Інститут Права в рамках проєкту «Посилення стійкості та підвищення професійної спроможності локальних інститутів громадянського суспільства в територіальних громадах Волинської та Рівненської області», що реалізовує Волинський Інститут Права за підтримки Національного фонду на підтримку демократії (NED).

Новини

Проєкт «Жінки лідерки». Як на Волині працюють над активним залученням жінок до творення змін у громадах
Пт, 13.09.24
Проєкт «Жінки лідерки». Як на Волині працюють над активним залученням жінок до творення змін у громадах

Наші грантери, ГО «Молодіжний простір “Тандем”», проводили навчання та тренінги для жінок-лідерок у чотирьох громадах Волині. За підсумками цих тренінгів були створені Координаційні ради з гендерних питань.

Змінити суспільство через соціальні ініціативи. Як у Нововолинську розвивають соцпідприємництво
Пн, 09.09.24
Змінити суспільство через соціальні ініціативи. Як у Нововолинську розвивають соцпідприємництво

Наші грантери, ГО «Агенція регіонального розвитку Прибужжя», проадвокували прийняття оновленої Програму підтримки бізнесу, яка повинна стати опорою у розбудові соцпідприємництва в Нововолинській громаді.

Рівні права для жінок та чоловіків. Як у Здолбунові працюють над темою гендерної рівності
Пт, 06.09.24
Рівні права для жінок та чоловіків. Як у Здолбунові працюють над темою гендерної рівності

Завдяки адвокаційному гранту ГО «Жінки в громаді» провела ряд заходів у Здолбунівській громаді на тему гендерної рівності, а також проадвокатувала створення Координаційної ради з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.

«Відчувати, що ти не один». Як у Торчинській громаді підтримують військовослужбовців та їхні родини
Ср, 28.08.24
«Відчувати, що ти не один». Як у Торчинській громаді підтримують військовослужбовців та їхні родини

Завдяки ефективній адвокаційній кампанії, проведеній ГО «Чарівне янголятко», у громаді організували низку заходів для родин військовослужбовців, а також ініціювали прийняття програми підтримки військових та їхніх родин на 2025 та 2026 роки.

У Турійську та Камені-Каширському провели фокус-групові дослідження
Пн, 19.08.24
У Турійську та Камені-Каширському провели фокус-групові дослідження

Волинський Інститут Права досліджує думку жителів щодо стану владно-громадської співпраці у громадах.

Центр громадських консультацій у Локачах допомагає налагоджувати владно-громадський діалог
Ср, 07.08.24
Центр громадських консультацій у Локачах допомагає налагоджувати владно-громадський діалог

Центр громадських консультацій та комунікацій – це простір, де влада та жителі можуть зустрітись на рівних та обговорити важливі для громади проблеми. Такі зустрічі покращують діалог та сприяють налагодженню якісної владно-громадської співпраці.

Перші результати впровадження шкільного бюджету у Зимнівській громаді
Пн, 05.08.24
Перші результати впровадження шкільного бюджету у Зимнівській громаді

Під час реалізації проєкту учні пройшли низку тренінгів з написання проєктних заявок та навчились проводити інформаційні кампанії. А сільська рада, побачивши зацікавлення учнів роботою місцевого самоврядування, вирішила проводити у громаді дні молоді.

«Говорити чесно і правдиво». У Рожищенській громаді працюють над покращенням владно-громадського діалогу
Чт, 01.08.24
«Говорити чесно і правдиво». У Рожищенській громаді працюють над покращенням владно-громадського діалогу

Завдяки проєкту у представників органів місцевого самоврядування з’явилось розуміння, що комунікувати з жителями треба постійно. Тож у міськраді вже почали працювати над новою комунікаційною стратегією.