Новини

Як змінювати молодіжну політику в громадах. Досвід Нововолинська

Ср, 17.05.23

У листопаді минулого року в Нововолинську створили нову молодіжну раду (МР). Цікавість цієї події в тому, що такий орган в місті вже існував. Однак, і активна молодь і влада громади вирішили його перезапустити. Причину такого кроку пояснює один з ініціаторів ідеї та керівник молодіжного центру «Нові Крила» Павло Медина: «Молодіжна рада в громаді насправді була створена ще за древніх часів і не функціонувала як молодіжна рада, а була суто як декорація, яка з попередньою владою раз на рік фоткалась і жодних функцій своїх не виконувала».

 

 

Окрім того, каже громадський активіст, змінилося законодавство, а минула рада йому не відповідала. Тож була створена робоча група, яка відповідала за початок демократичного процесу створення нової молодіжної ради. 

«Ми розуміли, що для того, щоб ця рада працювала — її треба навчити. Тому в нас виникла така ідея, що ми можемо організувати цей процес і запросити експертів, щоб цю МР прокачати, поменторити і щоб вона сама напрацьовувала зміни, які стосуються молодіжної політики в громаді, та виконувала свою безпосередню функцію як дорадчий орган при міській раді, а не була декоративним органом, який просто виконує прохання чи побажання департаменту молоді або міського голови», — розповідає Павло Медина.

 

 

Для втілення задуму команда подала заявку на конкурс адвокаційних грантів, який реалізується в рамках проєкту «Підтримка діяльності громадського сектору Волині в період нових викликів та потреб», що реалізовує Волинський Інститут Права за підтримки Національного фонду на підтримку демократії (NED).

У рамках проєкту було проведене дводенне навчання за напрямками розвитку інституційної спроможності молодіжної ради. Відбулася стратегічна сесія, де планували подальшу роботу і напрацьовували ключові напрямки. Також були проведені зустрічі з молоддю та владою. 

 

 

Першочергово в фокус подальшої роботи потрапила програма підтримки молоді громади на 2021-2025 роки. Над внесенням змін молодіжна рада працювала спільно з представниками міської ради.

«Представники влади, так би мовити, на пальця, пояснили, як напрацьовується програма заходів, що воно таке, як вона відбувається і затверджується. А далі всі разом пропрацьовували заходи, які є вже неактуальними (там були заходи, які впроваджувалися надцять років тому і з року в рік їх під копірку повторювали). Тож проговорювали всі ці заходи, вибирали, які варто забрати, додати, замінити, розширити», — пояснює Павло.

 

 

15 лютого, за кілька місяців після початку роботи, депутати затвердили напрацьовану програму на сесії міської ради.

Ініціатор проєкту додає: «Міська влада в цьому всьому процесі була дуже контактна. Видно було, що вони хочуть, щоб цей інструмент запрацював. Окремо відзначу, що завдяки адвокації відділу в справах молоді та спорту навіть вдалося суттєво збільшити бюджет програми». 

 

 

«Щоб протягнути якісь зміни, влада насправді має чути. З владою треба говорити. Не завжди це легко, але якщо не буде діалогу, то ці рішення можуть просто не бути прийнятими, або якщо й їх приймуть, то вони ризикують не бути втіленими через якісь нюанси. Тому комунікація дуже важлива і вона повинна працювати на всіх етапах від початку і до кінця», — резюмував Павло Медина.

Таким чином завдяки синергії та діалогу в Нововолинській громаді відбулася невеличка реформа молодіжної політики і, як запевняють учасники проєкту, ця політика стала дійсно близькою потребам молоді громади.

Новини

Мислити не проблемами, а рішеннями. У Луцьку відбулось навчання з адвокації для активістів та посадовців
Пн, 21.07.25
Мислити не проблемами, а рішеннями. У Луцьку відбулось навчання з адвокації для активістів та посадовців

У матеріалі розповідаємо, яким був другий модуль нашої Школи участі та взаємодії.

Партнерство заради змін: розпочинаємо новий проєкт задля посилення співпраці влади та громадського сектору
Вт, 15.07.25
Партнерство заради змін: розпочинаємо новий проєкт задля посилення співпраці влади та громадського сектору

Мета проєкту – посилити взаємодію між громадянським суспільством, експертами та місцевою владою, а також сприяти впровадженню принципів належного врядування, народовладдя та підзвітності.

Досліджуємо стан владно-громадської співпраці у Любомльській та Маневицькій громадах: навіщо це потрібно
Пт, 11.07.25
Досліджуємо стан владно-громадської співпраці у Любомльській та Маневицькій громадах: навіщо це потрібно

У громадах провели фокус-групові дослідження, а також до 20 липня триває онлайн-анкетування.

Від теорії – до змін. Яким був перший модуль Школи участі та взаємодії
Пн, 30.06.25
Від теорії – до змін. Яким був перший модуль Школи участі та взаємодії

30 учасників та учасниць з Волині та Рівненщини вчилися основам проєктного менеджменту. Про те, як це було, читайте у матеріалі.

Волинський Інститут Права розпочав новий проєкт у Маневицькій та Любомльській громадах
Ср, 25.06.25
Волинський Інститут Права розпочав новий проєкт у Маневицькій та Любомльській громадах

У співпраці з Любомльською міською та Маневицькою селищною радами працюватимемо над розвитком локальної демократії.

Ср, 11.06.25
"Ми навчились говорити одне з одним”: заступниця Турійського селищного голови про результати спільного проєкту з ВІП

Заступниця Турійського селищного голови Жанна Яковініч – про те, чи виправдались очікування від співпраці з Волинським Інститутом Права, важливість діалогу з громадянами та про те, чому громаді потрібен статут.

Локальна демократія у дії: Камінь-Каширська громада напрацювала проєкт статуту
Пт, 06.06.25
Локальна демократія у дії: Камінь-Каширська громада напрацювала проєкт статуту

Яким чином ми допомагали покращувати владно-громадську співпрацю у Камінь-Каширській громаді? Розповідаємо про це у матеріалі.

Як об’єднуватись для вирішення проблем? У Камені-Каширському відбувся тренінг
Чт, 10.04.25
Як об’єднуватись для вирішення проблем? У Камені-Каширському відбувся тренінг

Учасники тренінгу дізнались, як створити у громаді орган самоорганізації населення та для чого це потрібно.