News

Стійкість в новій громаді. У Луцьку за допомогою навчання допомагають інтеграції ВПО

Tue, 19.09.23

«Заплати наперед» чи «Заплати іншому» – це фільм 2000 року про хлопчика, який придумав, як змінити світ. Одна людина робить добрий вчинок трьом іншим, а кожен з них, в свою чергу, передає естафету далі вчинивши добро ще трьом людям. Цей принцип поширення ідеї може бути корисними і для громадського сектору. 

Такий спосіб частково взяли на озброєння ґрантери конкурсу, який проводив Волинський Інститут Права, громадська організація «ІПІД» втілює у Луцькій громаді проєкт із емоційної стійкості для ВПО та постійних жителів Луцької громади. Замість того, щоб проводити мільйон-п'ятсот заходів, команда вирішила зосередитися на активних представниках і вчити їх.

 

 

«Ми навчали 12 менторів, і планували, що кожен з них залучить по 15 людей зі своєї спільноти, провели заходи для них. Вийшло так, що насправді залучали навіть більше. Тому вийшло, що 209 учасників взяли участь в проєкті», – розповідає ініціаторка проєкту Катерина Білохвіст.

Виходить, що організатори витратили ресурс на навчання 12 людей, а ті провели по три заходи для своїх груп.

ГО «ІПІД» займається освітніми проєктами за допомогою ігрифікаційних технологій та рішень. Нещодавно вони створили карткову гру «На емоціях», яка, як стверджують автори, допомагає підвищенню емоційної компетентності учасників.

 

 

«Ця гра  допомагає розвивати розуміння своїх емоцій, вміння виражати, вміння назвати свої емоції, висловлюватися. Під час повномасштабного вторгнення ми почали працювати з різними групами і, в першу чергу, з ВПО. Ми побачили виклики, що людям важко емоційно. Тож вирішили, що буде цікаво використати цей інструмент», – пояснює Катерина.

В час війни питання емоційної спроможності дуже важливе і, як показують результати проєкту, корисне. Згідно з анкетуванням  після ігрових зустрічей на 16% зріс показник, що людям стало легше говорити про свої емоції. Важливим фактором є також і те, що проєкт має довготривалий ефект. Адже отримані знання, матеріали з онлайн-курсів і презентації з тренінгів лишаються в учасників і тому вони можуть вже самостійно використовувати колоду, й далі проводити в своїх спільнотах такі ігри.

 

 

«Наприклад, є така історія про учасницю, яка працює в театральній студії і вона працює в бібліотеці, тобто робить різні заходи, коли вона з підлітками роблять постановки і для них розбирають персонажів. Тепер для цього вони почали використовувати колоду, щоб розуміти, а які емоції відчуває цей персонаж. Тобто, якщо раніше це було складно, то зараз в них є арсенал з 85 карток, вони їх розкладають і розбирають персонажів, що вони відчувають», – додає авторка проєкту.

Також вона ділиться, що були й неочікувані результати: «Після тренінгу з фасилітації одна учасниця зрозуміла, що їй цікава тема коучингу і вона подалася на навчання. Або є двоє дівчат ВПО, які після наших навчань зацікавилися психологією і вступили на магістратуру за цим фахом».

 

 

Усього в проєкті було декілька тренінгів: з фасилітації, з емоційної компетентності, з фінансової самозарадності, а також був ігровий практикум на емоціях.

Щоб отримати мікрокваліфікацію з емоційного менторства, учасники самі зіграли в  гру. Таким чином вони змогли відчути, як це бути гравцями, і побачили зі сторони, як проводити такий захід: «В нас усе було дуже інтенсивно, проект не надто великий по часових рамках, тому ми практично кожен тиждень зустрічалися, і потім в учасників ще було десь 3 тижні, чи 2 з половиною, щоб провести ці ігри вже в своїх спільнотах. От тому ми так дуже часто з ними бачилися, і це сприяло тому, що вони учасники дуже так гарно між собою здружилися». 

 

 


Матеріал підготовлено у рамках проєкту Київський Діалог: Створення в українських регіонах соціального капіталу для громадських ініціатив, орієнтованих на реформи, що реалізується німецькою ГО «Європейський Обмін» та Міжнародним Фондом «Відродження» у партнерстві з регіональними ГО за фінансової підтримки Федерального Міністерства закордонних справ Німеччини.

News

Tue, 19.09.23
Стійкість в новій громаді. У Луцьку за допомогою навчання допомагають інтеграції ВПО

Громадська організація «ІПІД» втілює проєкт із емоційної стійкості для ВПО та постійних жителів Луцької громади. Замість того, щоб проводити мільйон-п'ятсот заходів, команда вирішила зосередитися на активних представниках і вчити їх.

Thu, 14.09.23
У двох громадах Волині досліджують проблеми соціальної адаптації ВПО

У Нововолинській та Горохівській громадах допомагають інтеграції внутрішньо переміщених осіб (ВПО). В рамках проєкту «Запровадження системних практик соціальної взаємодії на рівні локальних громад Волині» провели соціологічне дослідження, яке має допомогти в пошуку нових форм залучення переселенців у процеси напрацювання та реалізації місцевих політик.

Tue, 12.09.23
Потреби та інтереси, або як управляти конфліктами

У Луцьку громадські активісти вчилися працювати з конфліктами. В межах дводенного навчання «Діалог як спосіб пошуку спільних рішень», учасниці та учасники здобували навички налагодження діалогу та уникнення конфліктів.

Fri, 08.09.23
Як у волинських громадах вимірюють рівень взаємодії влади та громадськості

У десяти громадах Волині соціологи вимірювали рівень співпраці влади із активними жителями. В рамках дослідження впродовж п’яти днів провели 20 фокус-груп. Для того, щоб відповіді були максимально відвертими, представників влади опитували окремо від активістів. Опрацьовані результати ляжуть в основу звіту, де фахівчині проєкту не лише опишуть поточний стан речей, “підсвітять” сильні та слабкі сторони взаємодії, а й нададуть фахові рекомендації для покращення ситуації.

Wed, 30.08.23
Завдяки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА» 10 громад Волині «прокачають» свою демократію

Волинський Інститут Права за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА» ініціював на Волині запуск проєкту «Вдосконалення урядування, орієнтованого на громадян, на Волині»

Mon, 21.08.23
Як хліб об’єднує жителів Голобської громади

У Голобах, завдяки конкурсу малих ґрантів за підтримки Київського Діалогу, створили соціальну пекарню

Mon, 14.08.23
Щоб допомогти іншим, спершу подбай про себе: У Луцьку активістів вчили боротися з емоційним вигоранням

Зустріч із психоемоційної підтримки для представників інститутів громадянського суспільства Волині в рамках проєкту Київський Діалог: Створення в українських регіонах соціального капіталу для громадських ініціатив, орієнтованих на реформи

Sun, 30.07.23
Що таке «гендерна оптика» і навіщо вона потрібна тим, хто займається проєктним менеджментом

Волинські активістки та активісти вчилися планувати свої проєкти з урахуванням гендерного підходу. Допомагала їм в цьому докторка політичних наук Оксана Ярош