Новини

«Не треба робити людині добро, коли воно їй не треба», – бізнес-тренерка Ольга Іванків про нюанси звітності по гумдопомозі

Пт, 17.02.23

Дуже добре, коли на кожному із напрямків роботи є свій працівник. Хтось займається фандрейзингом, хтось логістикою, а хтось бухгалтерією. Однак інколи ані громадські організації, ані благодійні фонди не можуть дозволити собі таку розкіш і людям доводиться розбиратися в усьому – ставати такими собі «професійними дилетантами». Чому дилетантами? Бо навряд можливо досконало осягнути усі сфери роботи громадського сектору. Тож, доводиться на щось «підзабивати» і зазвичай жертвують юристами та бухгалтерами на користь основної діяльності. Однак, це може вилізти боком і боляче вдарити по кишені бо ж, як ми знаємо, скупий платить двічі.

 

 

Як мінімізувати ризики на цьому полі та розібратися в податкових і фінансових звітах – про це 15 лютого розповідала професійна бізнес-тренерка Ольга Іванків учасникам тренінгу, організованому Волинським Інститутом Права за підтримки ПРООН.

 

Перш за все, експертка радить вже на стадії планування нового проєкту закладати в кошторис послуги бухгалтера. Не варто на це шкодувати ресурсів. Існує неймовірна купа нюансів, які можуть в подальшому зіграти злий жарт. До прикладу, якщо ваша організація займається гуманітарною допомогою, надсилає автівки на фронт чи видає продуктові набори для внутрішньо переміщених осіб і не веде облік, немає акту прийому, передачі чи списання, немає письмового запиту на цю допомогу, то це може обернутися втратою статусу неприбутковості, що в подальшому влетить в копієчку. А в гіршому разі – вас можуть звинуватити в нецільовому використанні гуманітарної допомоги і за це вже загрожує тісне спілкування з СБУ та кримінальна відповідальність. Тож, як бачимо, навіть благі наміри потрібно втілювати за правилами (Податковим Кодексом).

 

 

«Благодійні фонди та громадські організації нині часто стикаються із тим, що отримувачі з тих чи інших причин не хочуть писати запит на допомогу. В такому разі слід пам'ятати, що відповідальність за нецільове використання лежить на вас. Не треба робити людині добро, коли воно їй не треба», – поділилася власним досвідом тренерка.

Навіть попри війну і те, що організація може займатися благим ділом, каже Ольга Іванків, ви повинні мати всі облікові документи, щоб показати, як  розпорядилися тією чи іншою допомогою.

 

 

Часто буває так, що через величезний потік людей немає можливості отримати ідентифікаційні дані бенефіціарів (осіб, яким роздають гумдопомогу). У такому разі потрібно написати звіт і зазначити, що ідентифікувати отримувачів не було змоги. Та цей звіт повинен бути. Окрім того, керівник організації повинен видати наказ про роздачу гумдопомоги, в якому чітко описати, що, де і скільки роздали.

 

 

Однак, не все так страшно, ділиться своїми враженнями після тренінгу засновниця благодійного фонду «Рожева Душа» Анастасія Рудик: «Йшла сюди з питаннями по звітності благодійних фондів, бо незабаром подаватиму свій перший звіт. Сьогодні для мене відкриттям на тренінгу було те, що штрафи за дрібні помилки – не такі і страшні. Тим паче, що в подальшому ці помилки можна буде виправити».

 

Чимало відкриттів для себе на тренінгу зробила і Наталія Прокопчук представниця ГО «Генерація змін»: «Дуже корисно було тому, що зараз якраз на часі подавати звіт і для себе знайти ті відповіді, як правильно це зробити. Зрозуміла, що для того, щоб себе убезпечити, треба чимбільше зробити папірців і документації. Все, що давалося і приймалося на обліку повинно бути підтверджене, навіть якшо це благодійна допомога від звичайних людей. Краще мати якийсь папірець, аніж потім мати з цим проблеми».

Тренінг організований Громадською спілкою «Мережа хабів громадянського суспільства України» у рамках проєкту ПРООН «ЄС за діалог: зміцнення стійкості України  для реагування на нагальні потреби центральної і місцевої влади, а також населення, що постраждало внаслідок війни» за фінансової підтримки Європейського Союзу (ЄС).

Новини

Яких інтеграційних заходів потребують ВПО на третьому році війни
Пт, 19.04.24
Яких інтеграційних заходів потребують ВПО на третьому році війни

Волинський Інститут Права поспілкувався із ВПО, які мешкають у різних регіонах Волині, представниками громадських організацій та влади, аби з’ясувати відповідь на питання: яких інтеграційних заходів потребують внутрішньо переміщені особи.

У Горохові відбулися інтеграційні заходи для ВПО та місцевих жителів
Вт, 09.04.24
У Горохові відбулися інтеграційні заходи для ВПО та місцевих жителів

Протягом двох днів, 4 і 5 квітня, учасники активно проводили дозвілля та спілкувались на важливі соціальні теми, зокрема, інтеграцію ВПО у активне життя громади.

Як працюють на Волині ради з питань внутрішньо переміщених осіб
Чт, 04.04.24
Як працюють на Волині ради з питань внутрішньо переміщених осіб

На Волині почали активно створювати ради внутрішньо переміщених осіб. Чим вони займаються, з якими проблемами стикаються та як можна покращити їхню роботу? Розбирались у цих питаннях.

Майстер-клас, кіноперегляд і арт-терапія: яким був «Разом-фест» у Нововолинську
Вт, 02.04.24
Майстер-клас, кіноперегляд і арт-терапія: яким був «Разом-фест» у Нововолинську

Волинський Інститут Права організував заходи для ВПО та постійних жителів громади. Головною темою, яка об'єднала всі події, було питання інтеграції ВПО у життя громади.

Як співпраця влади з жителями сприяє розвитку громади
Вт, 05.03.24
Як співпраця влади з жителями сприяє розвитку громади

Відбувся другий модуль «Школи співпраці між громадянами та владою» для представників влади та активістів з десяти громад Волині

Провідні громадські організації Волині розповіли про те, що зробили в 2023 році
Вт, 27.02.24
Провідні громадські організації Волині розповіли про те, що зробили в 2023 році

26 лютого 2024 року провідні ОГС Волинської області прозвітували за роботу в 2023-му році. Вони розповіли про успіхи, зміни та свої фінанси

Оголошено переможців конкурсу малих адвокаційних грантів
Вт, 27.02.24
Оголошено переможців конкурсу малих адвокаційних грантів

У Луцьку відбулася настановча зустріч для переможців конкурсу малих адвокаційних грантів, який провів Волинський Інститут Права

«Школа взаємодії влади та громади»: Представники десяти волинських громад вчилися співпрацювати задля розвитку
Вт, 20.02.24
«Школа взаємодії влади та громади»: Представники десяти волинських громад вчилися співпрацювати задля розвитку

Упродовж двох днів у Луцьку посадовці та активісти вчилися працювати разом задля розвитку своїх громад. 16-17 лютого 2024 року відбувся перший модуль «Школи взаємодії влади та громади», організований Волинським Інститутом Права за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»